Favorit je poctivý. Navržen a vyroben u nás.

VYRÁBÍME U NÁS. PRO VÁS.

Drtivá většina jízdních kol na našem trhu se skladá ze součástek vyrobených v Asii. Cyklistické značky zadají výrobu subdodavatelům a často vůbec neřeší vývoj kol ani jejich komponentů. Taková kola jsou pak do značné míry standardizovaná, neboť se vyrábějí ve velkých sériích bez možnosti zásadnější individualizace. Distřibutoři i prodejci si ještě samozřejmě naúčtují provizi, která ve výsledku navyšuje cenu kol o desítky procent.

Diskuze nad geometrii rámu modelu Aviator.

Diskuze nad geometrií karbonových rámů nových modelů Favorit.

Favorit je jiný. Český, nebo chcete-li Československý. V Čechách i na Slovensku máme pro potřeby cyklistického průmyslu bohatou tradici strojní výroby. Máme odborníky i nadšence, kteří se s láskou věnují kolům. Proto všechny komponenty, kde jsme schopni přinést vylepšení pro zákazníka, a které jsme schopni vyrobit u nás, zde také vyrábíme. Je pro nás důležité zaměstnávat Čechy a Slováky, dávat práci lokálním dílnám a firmám, vrátit jim hrdost na to, že vytvářejí hodnotné výrobky.

Výrobí výkres držáku podsedlovky schválen pro sériovou výrobu.

Výrobní výkres držáku podsedlovky schválen pro sériovou výrobu

Dáváme práci vysoce kvalifikovaným odborníkům z oblasti vývoje i technologie výroby pro různé exotické materiály, jako je letecký vysokopevnostní dural nebo ultralehké karbonové materiály. Konstruktéři se věnují návrhu parametrů rámů i komponentů, dále přípravě prototypové a následně sériové výroby. Využívají špičkové technologie výpočtových pevnostních analýz i následných životnostních zkoušek v laboratoři i mimo ní.

Pětiosé CNC frézování sedlovky z leteckého duralu

Pětiosé CNC frézování sedlovky z leteckého duralu AL7075 T6.

Věnujeme velkou pozornost testování jednotlivých komponentů v laboratoři i mimo ní. Nejen aby všechny části vydržely předepsané zatížení, ale také analyzujeme jejich pružící a tlumící vlastnosti. Hodně se věnujeme povrchovým úpravám leštěním i lakováním.

Únavové testy nového modelu představce na 2 miliony cyklů

Únavové testy nového modelu představce na 2 miliony cyklů proběhly úspěšně napoprvé.

 

  • Marek Zítka

    Budu si pak moct koupit i ten představec jednotlivě? Vypadá totiž úžasně, velmi originálně a nadčasově! A velmi se mi líbí… Jen otázka, líbí se mi na starých Favoritech, že tam je na tom představci i Favorit logo. Je zde také?

    • Zdravím, Marku, představec není možné z technických důvodů dodat jednotlivě, jsou na něm použity nestandardní otvory pro říditka i vydlici (nedá se namontovat na jiné kolo, ani na Favoritu nepoužijete jiný představec). Navíc má v sobě zabudovanou elektroniku, senzor okolitého osvětlení a kabely, vyžaduje odbornou montáž a dodržení technologického postupu. Logo na představci v předsériových kusech není, v sériové výrobě bude.

      • Marek Zítka

        Aha, díky za odpověď. Mně by se líbilo dát si na Esku deluxe, kterou právě předělávám, takový představec. Popravdě, řekl bych, že dost cyklistů co znám, by uvítalo mít takový nádherný představec na svém kole. Myslím si, že by byl dost prodejný, kdyby jste ho dělali i jednotlivě, s normálními otvory pro řidítka. Opravdu nádhera.

      • The Ess

        Vsadíme se?

      • The Ess

        Mimochodem testY proběhlY; u provize na konci stačí jedno I.

        • Ďakujem za upozornenie na gramatiku, pre budúcnosť si dáme väčší pozor. 🙂 Richard Galovič

        • Ďakaujeme za upozornenie na gramatiku, dáme si väčší pozor. 🙂