
Nové logo Favorit
Byla doba, kdy ho každý chtěl a ani zdaleka ho ne každý měl. Legendární Favorit je pro hodně lidí pojem plný emocí a vzpomínek. Od počátku nám ale bylo jasné, že pro úspěšné znovuzrození značky v nové realitě jenom sentiment nestačí. To dostatečně dokládá řada neúspěšných pokusů o zmrtvýchvstání během posledních 20 let.
Nejenom my cítíme, že proces vzkříšení značky Favorit musí být postaven na novém obsahu i kvalitě. Stejně tak bylo a je zřejmé, že by byla škoda nevyužít potenciálu, který v sobě historie Favoritu nosí. Zdálo by se, že jsme narazili na protimluv. Naštěstí to ale není tak úplně pravda.
Jako předloha pro novou podobu nápisu Favorit byla vybrána verze logotypu s vnitřní konturou používaná v 80. letech minulého století. Spodní linku propojující jednotlivé znaky jsme ovšem protáhli celým slovem bez rušivých předělů. Písmeno „r“ bylo kompletně překresleno do čitelnější podoby a ostatní znaky prošly vyčištěním tvarů, sjednocením výšek a dalšími drobnými úpravami. Logo je v podstatě nové, základní pocit z něj ale zůstává, je to pořád Favorit.
Zdrojem pro překreslení znaku „f” byla rovněž verze z 80. let. Ta je poměrně zdařilá a zůstala také silně v povědomí fanoušků. Pročištěné písmeno „f“ je nově umístěno do štítu „zavěšeného“ na pruzích, které mohou nést barevnost cyklistické retro trikolory, nebo zůstanou bílé. Pruhy budeme také různě naklápět a celý štít po nich podle potřeby posouvat.
Tyto základní prvky budou od teď postupně aplikovány na výstupy Favorit. Máte-li nějaký dobrý postřeh, podělte o něj se s námi. Budeme rádi za každou zpětnou vazbu, která nás posune dál.
Jiří Toman
Grafický designér