Konstrukce nových Favoritů

Z naší konstruktérské zkušenosti víme, že není v reálných schopnostech žádného konstruktéra ani malé konstrukční kanceláře, navrhnout 80 nebo 120 modelů jízdních kol pro jednu značku na každou sezónu. A to ve všech velikostech a pro všechny komponenty použité na kolech. Navíc, cena takových služeb by se značcenikdy nevrátila. Jedinou možností, jak mít jako značka v portfoliu desítky modelů kol, je jít asijskou cestou.

Návrh brzdy

My jsme se rozhodli soustředit se na tři modely jízdních kol, které je možné v českých podmínkách dobře zvládnout. V procesu návrhu jsme zvažovali několik dalších modelů a jejich alternativ. Nakonec jsme ale zvolili filozofii jednoho stupně výbavy za jednu cenu s tím, že zákazník si zvolí preferovanou jezdeckou pozici a barvu kola.

Frézování úponu brzdy

V Čechách i na Slovensku máme velmi schopné lidi. Zkušené, talentované, motivované a pracovité odborníky, kteří když mají možnost realizovat svůj potenciál na smysluplném projektu, dokáží doslova nemožné. Není lehké tyto lidi najít, nesedí se založenýma rukama někde v koutě na to, až je někdo osloví. Častokrát jsme museli čekat dlouhé měsíce, aby se k nám do týmu připojil kolega, o kterého jsme moc stáli, protože projekt potřeboval právě jeho.

Testování uzla na únavu

 

Každý jeden komponent, který jsme vyvíjeli, musel projít několika kolečky od konstrukčního a technologického návrhu, přes vytvoření počítačového 3D modelu, přes napěťové MKP analýzy, pak prototypovou výrobu, testování na statické i (únavové) dynamické zatížení (spravidla na 1 až 2 miliony cyklů) a pak vyhodnocení, případné úpravy modelu a opět testování.

Procesor elektroniky

 

Nakonec máme v rukou znalosti i zkušenosti z relativně dlouhé cesty aplikovaného vývoje i výzkumu. Tyto znalosti budeme rozvíjet do nových modelových řad kol i do úplně jiných nových produktů.

  • bohdan trnka

    Myslím, že je to podnikatelská sbevražda ( koncepce firmy), ale pěkný klukovský sen.Sám bych si chtěl takové kolo pro sebe vyrobit. Bude málo recesistů, kteří by měly zbytečnejch 60 tisíc, když si mohou koupit originál za pár stovek v bazaru, nebo sehnat někde na půdě. Ale možná by kolo mohlo viset v kanceláři podnikatele na zdi místo obrazu……ten ale po městě bude jezdit radši ve sporťáku za pár mega……

    • Pavel Sachr

      Jo, taky mě to napadlo, zvlášť když jsem viděl rozhovor s panem manažerem v DVTV. Evidentně je to všechny strašně baví, realizujou se tím a tak, ale mám pocit, že pokud se jim nepodaří prorazit do zahraničí, tak tady bude ten trh fakt malej na to, aby z toho mohlo být skutečné podnikání. To jsou kola pro snoby, který lechtají ty marketingový řečičky o výjimečnosti. Normálního solventního sportovce nadšence tohle moc zajímat nebude, na trhu je v týhle cenovce už spousta krásných a technicky vyspělých strojů, které jakožto sportovní náčiní vyhoví dokonale ( v tomto favorit nepřináší nejspíš nic zásadního navíc, co by dosud cyklokomunitě chybělo, aby si řekli, jasně, zahodíme naše GT, Mariny apod a koupíme Favouše) a případná odlišnost může spíš odradit-potencionální problémy s nějakým servisem atd… Taky mi přijde mimo obhajovat tu cenu tím, že favorit stál za socíku dva platy, takže dneska těch šedesát papírů je to samé. Za socíku totiž stála například barevná televize deset platů a zkuste dneska prodávat telku za 200 000. 🙂 Byla jiná doba a lidi neměli na výběr, tak šlo leccos

      • Radouš

        Dle mého názoru jdou správnou cestou. Retro kola jdou do módy a v kombinaci s moderními technologiemi zaplní právě objevenou díru v trhu. Velice se mi líbí bezúdržbová mechanika, pohon řemenem a integrované světlo. Přidat k tomu odolnost a dlouhodobou spolehlivost s minimálním servisem a dlouhou zárukou, myslím že by favorit hodně zabodoval doma i v zahraničí. Zajímala by mě recenze na toto kolo od profesionálního závodního jezdce. Pochopitelně to není závodní kolo ale dejme tomu kondiční, které dle mého názoru vydrží hodně dlouhou dobu. Osobně na něj mám zálusk. Problém bych viděl jen v převodech. Preferuji těžší převod 53×11. Nevím jaké převody jsou zvolené u těchto kol a myslím že by to mohl výrobce někde uvést a případně dát kupujícímu na výběr ze třech variant. Pro nějakou větší prodejnost je cena příliš vysoká. Reálné by bylo spíše 25000 – 32000kč. Pokud cenu 55000 vykompenzují například 7letou zárukou dalo by se to snést.

        • Pavel Sachr

          No ale sám jste to napsal-pro větší prodejnost to je prostě drahý. Že to jsou super kola o tom žádná, já se vyjadřoval s obavami ohledně toho, jestli takový podnik může generovat zisk, pokud budou mít v nabídce jen tohle za tyhle peníze. Dlouhou dobu dnes vydrží kondičnímu jezdci v podstatě každý lepší kolo, to zase nevím, jestli tohle může být dost silný argument…To nebude díra na trhu ale pouze dírka, se obávám…

    • Lukinohk

      Tak např. retro motocykly jsou poměrně hit i když stojí stejně co moderní motocykl nebo i více. Jsou prostě lidé co se jim líbí styl třeba 70-80. let, ale zároveň chtějí moderní techniku uvnitř. Podle mě jasná cílovka je člověk vyšší střední třídy, bydlení má, auto má, oblek na míru má, tak co si koupí dál (40-50tis měs. za jídlo neutratí)? Třeba favorita, když se chce v neděli odpoledně projet na chalupě kole.

    • Josef P.

      Bohdane, Bohdane, než otevřeš ústa, zapni si mozek (tedy máš-li co).

  • LaJa

    Kurňa. Škoda že jsem se o tom nedozvěděl dřív.
    Tak příště.