Favorit se vrací

Vážení příznivci značky Favorit.

Kola pro mě už od dětství byla něčím magickým. Jedinečná kombinace techniky, sportu a pohybu na čerstvém vzduchu mi učarovala – stejně jako milionům dalších cyklistů.

Ti z nás, kteří začínali objevovat svět kolem sebe na kole značky Favorit, nikdy nezapomenou na pocity svobody, radosti a dobrodružství, které jízda na kole přináší.

Favorit byl tím nejlepším, na čem se dalo jezdit. Kdo ho měl, byl frajer, kdo ho neměl, zasněně po něm toužil. Posledních dvacet let se ovšem se značkou Favorit dělo něco, na co nemůže být žádný Čech ani Slovák hrdý. Když se naskytla možnost koupit ochrannou známku Favorit, jako fanoušek značky jsem neváhal ani vteřinu.

Jsme tým nadšenců z oblasti cyklistiky, designu, kultury, marketingu, technologií i módy. Chceme využít všechny naše dosavadní zkušenosti, vzdělání, kontakty i zdroje k tomu, abychom značce Favorit vrátili její původní lesk a slávu. Ani z daleka to nebude lehká cesta; cyklistika se za posledních dvacet let opravdu hodně změnila. Objevily se stovky nových konkurenčních značek, výroba se z velké části přesunula do Asie a trh je zaplaven nepřehlednou nabídkou kol všeho druhu.

Favorit za éry Československa představoval špičku v oblasti cyklistiky pro závodníky i rekreační jezdce. Kola značky Favorit, která se zrodila před více než šedesáti lety v Rokycanech, byla tehdy drahá, atraktivní a nedostatková. A na toto dědictví chceme navázat.

Brzy představíme nové modely kol, která budou designem odkazovat na slavnou historii značky Favorit, ale technologicky budou odpovídat potřebám dnešní doby s cílem stát se opět technologickou i designovou špičkou. Plánujeme také projekty, které výrazněji zasáhnou do oblasti městské cyklistiky, módy i kultury.

Pokud si myslíte, že můžete přispět k znovunavrácení značky na světovou špičku a máte zájem spolupracovat, napište nám na kola@favorit.cz. Budeme rádi, když spojíme své síly.

Už brzy vyrážíme do sedel. Pojeďte s námi.

S úctou

Ing. Richard Galovič
ředitel společnosti

  • Servus

    Ako malý chlapec som ho vždy chcel mať , dnes si preňho idem a dám mu nový dych , náterom počínaji a nábojom konče :d …

  • Josef

    Lépe bych toto legendární kolo neohodnotil než ředitel společnosti.Mám po tátovi dnes už legendárního favorita r.v. 1965.Sice má mouchy,jako každé starší kolo a sem tam nějaký ten novější díl,ale pořád je to král silnic,a to stačí trochu šlápnout do pedálů.Říkám mu „silniční sprinter“,protože je rychlý a má úžasnou setrvačnost.Trochu jsem ho „vytunil“ a upravil,aby odpovídal předpisům.Možná díky tomu nikdo zatím netipoval jeho věk vyšší,než 20 let.A co je uplně nejúžasnější,bez nějaké větší impregnace to kolo vůbec nerezatí!!!Je to prostě nadčasové kolo.HEJ, FAVORIŤÁCI,DRŽÍM S VÁMI,JSEM JEDEN Z VÁS!!! 🙂

  • René

    Zdravím všechny fandy. Překvapilo mne,že tahle značka ještě existuje,
    při rozhodování o novém horském,jsem neváhal a zakoupil Favorit:-)
    Chtěl bych se zeptat na doplňky,je možné sehnat taky třeba tričko apod.
    s logem Favorit? Nebo plánuje se do budoucna něco z toho?

    Díky.

    • Václav

      Před chvílí jsem psal, že mám nového Favouše – z r. 1960, najeto přes 100 000 km, vzhled jako nový. Samozřejmě mám trička, mikiny, bundy – musím vypadat reprezentativně. Logo Favorit není problém a trička na zakázku dělají leckde. Vyjde tak na 200 Kč. Favorití modř se dostane koupit.

  • Vladka

    Hlavně že máte akci ale zboží na prodejně nikde tak to s Favoritem daleko nedojdete, už jsem tam byla za týden potřetí

  • Jozef Tinaj

    Tieto stranky som nasiel az dnes, ale fandim znacke favorit. Prvy favorit som si si ce zohnal az v roku 2007 (r.v.1981), ale ucaroval mi. Dnes ho uz sice nemam, ale stale som verny tomu druhemu (r.v.1973). Je to uzasny. aj preto by som sa chcel opytat, ci planujete aj nejaku kontinuitu s tymi starsimi povodnymi bicyklami? Napriklad vyroba nahradnych dielov? Dufam, ze tento projekt stale trva a bude uspesny 🙂

  • tomas

    me je 14 a renovoval sem si favorita a ta prvni jizda neco uzasnyho(lepsi nez asijsky sracky :D)

  • Ševčík Luděk

    No já má objednané kolo na prodejně už třičtvrtě roku a pořád nic.Vy nechcete prodávat? To máte tolik kšeftů?

    • SATELIT1

      VZPAMATUJ SE , VIDÍŠ TADY SNAD NĚJAKÝ ODKAZ NA PRODEJNY, NA SORTIMENT KOL?!:D JAKO VĚŘÍM, ŽE SI NA NĚJAKÝ PRODEJNĚ BYL, ALE S TÍMHLE TO NEMÁ NIC SPOLEČNÉHO…!

      • Ševčík Luděk

        Ty se vzpamatuj Favorit vyrábí kola a ne satelity.Navíc je tam předmluva ředitele společnosti.

  • Jan

    Honza: já mám dva favority jednoho starýho z roku 1990,a pak mám druhýho favorita citymana z roku 2009 a sloužej oba výborně

  • Štěpán Ess

    Mám parádní kousek z r. 1992. Zdědil jsem ho po svém otci a starám se o něj pomalu jako o dítě. Parádní fialová metal a časem jsem ji doplnil místy o bílou. Je to drak. – Už jsem na něm frčel 75 km/h, což nevím, jestli je v souladu s jeho konstrukční rychlostí. Sice je to s dnešními koly docela pořízek, ale je to výrobek, na který by měli Češi být hrdí, měli by jej podporovat u nás i v zahraničí a stát by ho měl hýčkat jako klenot.

    Když jsem se narodil, bydleli jsme v Poděbradech. Myslím, že tam má kolo snad každý. Dodnes je v polabí veliký kult kola, protože v polabí jsou chytří a schopní lidé. Je to jasné, – rychlejší, než pěšky, takřka žádné provozní náklady a neplatíte miliardy za servis, navíc většinu si dáte dohromady sami.
    Přál bych si, aby Favorit měl prodejnu v každém městě nad 10 000 obyvatel a aby ho lidé ctili, chtěli, měli a uvědomovali si, že je to nejlepší prostředek do města a na výlety.
    Dobrým ukazatelem je Praha. To, že jezdíte autem a bydlíte v Praze, ještě neznamená, že nejste buran. Většina rodilých pražanů používá MHD, protože je to ekonomické a hlavně jim to o to méně smrdí pod okny. Pro kola není zařízena infrastruktura, protože nějaký buran musí ze svého podnájemního bytu jet 200 m autem, aby si koupil bagetu a takových se tam naplavilo 400 000.
    -Ale!, když dostatečná osvěta bude působit celostátně a hlavně na děti od 0. do 18. let, tak i z Prahy nebo Ostravy se může stát město pro cyklistu.

  • Václav Krahulík

    Bylo t jedno z nejlepších kol, na kterých jsem kdy jezdil. Jestli se objeví znovu na silnicích, budu jen rád a pořídím si ho..

  • Robert Rychtařík

    Bylo to nejlepší kolo co jsem vlastnil. Je škoda, že už není v prodeji. Hned bych si ho znovu pořídil.

  • Míla

    Zakoupila jsem asi před 2 roky dámské kolo Vector ,na pohled krásné ale jinak na nic.Je pod značkou favorit tak se vůbec divím že to prodávaj,je to děs pořád s tim něco je a nemůžu jezdit.Jestli tam dávaj součástky z Asie tak to je znát.Máme doma kolo favorit staré 30 let a to se k tomu nedá přirovnat.Až mě to naštve tak to hodim do řeky a bude pokoj.

  • Václav

    Vážení,

    mám Favorita s horským převodem, r.v. 1960, originální stav. Má najeto přes 100 000 km a ročně přidávám 3000 – 3500 km. Vzhled má dnes stejně krásný, jako před 55 lety. Samozřejmě mě to stojí nějakou práci s údržbou vzhledu. Lepší kolo neznám. A to jezdím dost tvrdým terénem. Když „Favouši“ skončili, bolelo mě srdce. Snad se to teď změní. Moc Vám fandím. Václav

  • Luděk Ševčík

    Tou proklamovanou cenou jak hlásá video, nevím nevím?