tři modely kol Favorit: Aviator, BigBoss a Diamante

FAVORIT JE ZPÁTKY

A je v lepší formě než kdykoliv předtím. Vybavili jsme ho nejnovější technologií, špičkovým designem, nízkou hmotností, i originálními prvky, které si – věříme – zamilujete stejně, jako jste milovali svého prvního Favorita. 

Co je nové? Současné modely Aviator, BigBoss a Diamante se liší třemi jezdeckými pozicemi pro tři různé styly jízdy. A všechny mají jediný stupeň výbavy, ten nejlepší. Pohon hladkým a čistým řemenem místo řetězu. Spolehlivé kotoučové brzdy. Jedno snadné ovládání řazení. Sedlo i madla z pravé kůže. Zabudované osvětlení pro vaší bezpečnost. A nezaměnitelný styl Favorit.

Favorit portfolio 2016

 

Každý originální Favorit je vyroben až na základě vaší objednávky. Velikost a geometrie rámu je přizpůsobena proporcím vašeho těla. Všechna kola jsou vyrobena a smontována ručně u nás v Čechách. Následně vám je doručíme až domů. Osobně, jedním z našich kolegů.

Máme nesmírnou radost, že se po dvou letech tvrdé práce povedlo našemu týmu vrátit originální česká legendární kola Favorit na trh. A jsme přesvědčení, že ne jen tak ledajaká kola. Kola, která nemají ve světě cyklistiky obdobu.

Byla to cesta ne zrovna přímočará a lehká, ale zato krásná a plná inspirace a nadšení. Setkali jsme se s velice zajímavými a schopnými lidmi, z nichž někteří se stali součástí našeho stálého Favorit týmu.

Děkuji všem, kteří (doslovně!) dnem i nocí pracovali na návrzích, konstrukcích, testování i propagaci nových modelů a zasloužili se o výsledek, ze kterého máme ohromnou radost.

S úctou

Richard Galovič

  • Petr Bilina

    Za kolik?

  • Vlado

    Dobry den,

    kola jsou krasna,to je fakt jen mi unika cilovy zakaznik techto kol za pomalu 60000 kc.

    Celkem by mne zajimalo co Vam rekla maminka …koupila by to?

    Koncepce kola na miru mi pripada az smesna. predstavte si ze tohle vase kolo neni jediny ktery doma pouzivate. Bydlite na jizni morave a ze za Vami pride na navstevu kamarad je dost bezne…hlavne v dobe vinobrani…Muzete mu to pujcit na jezdeni kdyz se pozice sedadla neda prakticky zmenit?…To ze to kolo je striktne jenom pro Vas je znacne omezujici. Auta se prece taky nedelaji na miru pro jednoho cloveka.

    Nepochopil jsem jestli to ma i zadni svetlo?…

    Co blatniky a samozrejme nosic…

    O kolik nizsi bude cena ocelovych kol ?

    Dal by se na to namontovat zadni naboj Rohloff?

    • Dobrý deň, Vlado, ďakujeme za Vaše dotazy. Maminka je nadšená a kolo už má vo výrobe. 🙂 Rovnako ako ďalší zákazníci, ktorí si stihli zadať svoje obejdnávky. Všetky tri modely majú i zadné svetlo, blatníky sú v štandardnej výbave modelu Aviator a Diamante, pre BigBoss sa dajú doobjednať. Cena ocelových modelov bude vyššia, ručné spracovanie tenkostennej nerzi je veľmi pracné a budeme ich môcť vyrobiť podstatne menej, ako karbónových. Oceľ má svoje nevýhody, ale kto ju požaduje, vie prečo. Prevodovku Rohloff sme zvažovali, ale rozhodli sme sa ju nepoužiť. Jednak preto, že cena tejto prevodovky je extrémne vysoká, hmotnosť skoro dvojnásobná voči Alfine 8/11, prináša niekoľko technologických komplikácií a jej prevodový rozsah je zbytočne veľký pre potreby našich modelov. Ohľadom požičiavania nových Favoritov vašim známym: Ak máte doma viac bicyklov, požičajte iný, obyčajný. Veľmi by som sa divil, keby ste svoje na mieru vyrobené Ferrari alebo na mieru ušitý obelk od Armaniho požičali kamarátovi. Pevná sedlovka a nemožnosť nastaviť výšku sedla je dobre premyslenou vlastnosťou celej kolekcie, nie nedostatkom. Srdečne zdravíme na južnú Moravu z Favoritu! 🙂

  • Jan Cihak

    Kolo je pekne, jednoduchy a odvazny design, Aviator je muj favorit! Jen ten podivny nastavec pod sedlem me tam dost kazi dojem. Je me jasne ze ma svoji funkci, ackoli nevim jakou, ale vizualne to moc nefunguje, dal bych to pryc, jednoducha sedlovka by urcite stacila. No ale nechci vypadat jako hnidopich.. Honza

  • chorche

    Repasujem túto značku.Môj prvý ozajstný bike,neskôr som dostal Favorit Špeciál a ten som si tunil kol dokola cca 10rokov až kým mi ho neukradli.Ten druhý mám doteraz 🙂 Konečne sa Vám to podarilo a ja dúfam,že sa stanem jedným z majiteľov nového typu 😉

    • Ďakujeme za ocenenie výsledku našej práce, nový showroom je otvorený v Prahe na Vinohradoch, kde si môžete bicykle pozrieť i vyskúšať. Zdraví Richard Galovič

  • Zbyněk

    Dobrý den,
    Líbí se mi Aviator, ale řídítka z Diamantu. Lze je kombinovat? Existuje verze s lehčím převodem do převážně kopcovitého terénu (Šumava)?
    Je-li kolo na míru, lze přizpůsobit i větší hmotnosti, než udávaných 110 Kg?

  • Ridiculus

    Dobrý den,
    velice se mi líbí kolo Bigboss, jelikož jsem teď už vlastníkem dvou krásných Favoritů Special po otci a strejdovi tak by mě zajímalo, jestli někdy v dohledné době nepřemýšlíte o tom udělat na těchto kolech normální ráfkové brzdy.
    Velice se mi líbí High-end, který byl těmto kolům dopřán, co se týče řemene a jiných vychytávek. I ty kotoučové hydraulické brzdy uznávám, ale přece jenom bych si raději koupil Favorit s normálníma brzdama, jelikož na mých starých kolech se mi hrozně líbí ty pravé originální Favorit brzdy a náhrada za kotoučové docela zabíjí půvab těchto kol.
    Někdo se mnou nemusí souhlasit, jde jen o otázku, jestli třeba nebude v budoucnosti na výběr i jaké brzdy by chtěl zákazník na svém kole mít.
    Dále by mě zajímalo jestli je opravdu nutné, aby každé kolo mělo na kusu plechu na rámu svůj „podpis“ – tuhle volbu bych dal jako volitelnou, protože ne každý musí chtít mít své kolo podepsané.

    Poslední otázka na závěr, změříte zákazníka, zvážíte – např. 70kg, v popisu se píše, že odchylka je +/- 3kg (kolísání váhy za rok). Co když zákazník přibere za rok nebo dva 15kg a bude mít 85? Bude pak pro něj kolo vhodné, nebo si bude muset nechat na zakázku vyrobit nový kus a ten starý pověsí na stěnu s cedulí – to jsem měl 70kg!

  • hajek

    Libi se mi: Krasne sedlo podobne Brooks, ci Favorit PWB, horni zakonceni zadni stavby „salamy“, pouziti dvoubarevnych plášťů, remen a prevodovka…, proc ne? Skoda, ze si Favorit nezachoval vic takovych to charakteristickych rysu.

    Nevim(?): Na ceskem kole nazev Big Boss (Velky sef), Aviator (Letec) a Diamante (Diamant byla znacka kol v NDR). Skoda, ze u sportovniho modelu nezustal jednoduchy nazev F1, cestak F20..?

    Nelibi se mi: Predstavec a zakonceni sedlovky. Klasicky predstavec Favorit, podobny anglickemu Reynolds, ci nemeckemu Scheeren charakterizoval kolo snad 20 let. Pekna sedlovka De Luxe byla vybavou vyssich modelu. Designer mohl pouzit vice retro citeni a tyto tradicni prvky alespon ramcove zachovat. Budu doufat, ze prijde zmena.

    Ohledne podpisu a stavby na miru: Marketingovy tah? Snad. Stojim si ale za tim, ze toto hodnotu (nikoli cenu) kola naopak znehodnocuje. Kdo dnes chce sberatelske hodinky s podpisem napr. „Vladimir Novak, za zasluhy“, jeste bez moznosti vymeny pasku na silnejsi ruku? Kdyz ma mit kolo skutecnou a dlouhodobou hodnotu, ktera pretrva na dalsi generace, nelze takto uvazovat. Priklad? Kolo zdedil syn, ktery ma jine miry, nez otec. Kolo tak zustava nepouzitelne a s podpisem otce spatne prodejne.

    Proc jsou Colnago, Bianchi, Motobecane, Raleigh, ci stare zavodni F1 vyhledavane sberateli? Maji snad podpisy, jsou vytvoreny na nekoho konkretniho?

    Prosim muj nazor nebrat osobne. I tak, pevne nervy.

    Zdar.

  • Pavel

    Dobrý den. Jsem majitele tří favoritek a jedné esky. Všechny jsou v původním stavu. Chtěl bych se Vás zeptat, zda se dá koupit nové originální nálepky, protože budu rámy dávat do nového laku. Děkuji