CESTA KLIKATÁ

Mnozí z vás se nás ptali, co nám na tom trvalo tak dlouho. A proč jsme nepředstavili nová kola dřív. Takže tady je stručný výčet kroků, jak za sebou následovaly.

Nejdřív jsme nechali zpracovat nové logo Favorit a design manuál, které lépe odpovídají dnešní době (cca 3 měsíce práce). Následně jsme sestavili Brand Book značky (3 měsíce práce) a hledali jsme vhodného designéra, který se chopí designu nové modelové řady. V mezičasu jsme pracovali na profilech našich budoucích zákazníků, kterým budou nová kola určena (4 měsíce práce). Designér pak 6 měsíců navrhoval řadu kol dle našeho zadání do podoby, kdy bylo možné začít sestavovat první funkční prototypy.

Následovalo období iterací mezi a) tím, co má značka má představovat, b) potřebami a očekávaním zákazníka a c) výsledného produktu. To trvalo takřka rok.  Z dnešného pohledu se to jeví jako dlouhá doba, ale bylo to celkem pět komplexních výzkumných cyklů, kdy bylo potřeba sestavit jednotlivé modely kol, vyzkoušet je technicky i s potenciálními zákazníky.

Poté bylo potřeba najmout konstruktéry, kteří sestavili 3D matematické modely komponentů kol i kola jako celku a spočítali mechanickou nosnost jednotlivých částí. Pak jsme hledali výrobní kapacity pro speciální součástky tak, aby je bylo možné vyrábět sériově za přijatelných finančních podmínek. Domlouvali jsme také dodavatele některých komponentů, které se nevyplatí vyvíjet.

Celé dny jsem se díval do excelu našeho finančního plánu, který se za tu dobu hodně rozrostl. Každá nákladová položka musela sednout, aby bylo možné kola prodávat za co nejpřijatelnějši cenu. Jednoduše řečeno, stále hlídat výrobní i provozní náklady. Se splátkovými společnostmi jsme jednali dlouhé měsíce, dokud se pro naše zákazníky nepovedlo snížit úrokové sazby na nákup nových Favoritů na přijatelnou úrověň.

Pak přišla na řadu příprava marketingu. Detailně rozpracovat „4P“ do podoby, kdy bude vše do sebe logicky i emotivně zapadat. Bylo potřeba nadefinovat hlavní myšlenky, rozpracovat koncepty marketingu do jednotlivých sdělení a připravit aplikace propagace pro jednotlivé kanály. Najít vhodný prostor pro showroom a servis, sestavit grafiku webu a pak ho naprogramovat. Pak dle předloh a zadání našeho grafika nafotit mové modely Favoritů.

Navíc více jak tři roky průběžně řešíme s našimi právními i známkovými zástupci právní ochranu značky Favorit. Jak jste se mohli dočíst na našem blogu i v médiích, na český trh byla dovážena jízdní kola a příslušenství pochybné kvality neoprávněně označena ochrannými známkami Favorit a nabízené za podezřele nízkou cenu.

Samostatným úkolem bylo najít správné lidi na správné pozice, aby to, co jsme vymysleli a naplánovali, také bylo možné vyrobit a dodat na trh. Jedním z posledních kroků bylo zřízení skladu součástek, výroby rámů, lakovny a jejich montáže.

Každý úkol, jakkoliv se zdá být jednoduchý, si vyžadoval značnou přípravu i mnoho úsilí, aby byl správně proveden. Pokud vás to bude zajímat, ke každé z těchto etap můžeme postupně uveřejňovat samostatné články a co nejpodrobněji vysvětlit, s čím vším jsme se ještě museli na naší cestě potýkat.